Translator

Showing posts with label DuniaKu. Show all posts
Showing posts with label DuniaKu. Show all posts

Wednesday

Jadual Gaji SSM N17


Jadual ini sekadar draf sahaja...
walau apa pun kita tunggu sahaja jadual gaji yang tidak lagi akan dikeluarkan oleh JPA...
Alhamdulilah...sekurang-kurangnya gaji naik juga....
Jangan harga barang naik dah la.....

Friday

Perlawanan Persahabatan SK Petaling 1

Baru-baru ini telah diadakan perlawanan persahabtan 3 penjuru yang melibatkan SK Sri Saujana, SK Bukit Jalil dan SK Petaling 1.

Perlawanan ini adalah bagi menguji dan memberi pengalaman baru kepada murid-murid bermain di dalam suasana sebenar pertandingan sebelum bermula pertandingan bola sepak bawah 12 tahun peringkat MSSKL.

Keputusan Perlawanan :

SK Sri Saujana VS SK Bukit Jalil
0 - 2

SK Sri Saujana VS SK Petaling 1
1 - 2

SK Petaling 1 VS SK Bukit Jalil
0 - 2

SK Sri Saujana VS SK Petaling 1
3 - 0


perlawanan persahabatan malaysia 2012
SK Sri Saujana VS SK Petaling 1

perlawanan persahabatan bola sepak bawah 12 tahun 2012
SK Petaling 1 VS SK Bukit Jalil

Sk Petaling berbangga dengan jersi kebangsaan dan ini merupakan jersi utama sekolah....

Berfikir gaya Donald Trump


Kenal tak donald trump.....
Seorang yang bongkak, pemarah, dan gila glamour....
Namun dia adalah manusia-manusia yang terkaya di dunia ini?.....
Buka ke orang-orang tua selalu berpesan....
Jangan bongkak.....nanti rezeki lari....
Jangan cepat marah...nanti cepat tua....

namun pekara-pekara ini tidak terjadi pada dia...kenapa yer...
Cercitor...cercitor....

Thursday

Gambar : Latihan Pusat Pasukan Kebangsaanku

Latihan kali ke 3 ini dijalankan seawal jam 8.30 pagi di padang awam Sri sentosa.

Aspek latihan Meliputi :
  1. Larian 15 minit mengelilingi padang bagi membiasakan pemain dengan kepenatan.
  2. Latihan kecergasan mengelilingi kon yang disusun bagi membisakan pemain dengan pergerakkan.
  3. Latihan Tapping ball, steprovers, dan lompatan di titik beratkan bagi membisakan pemain dengan bola
  4. Sepakan ke arah gol, cara bertahan dan menjana idea untuk menjaringkan gol
  5.  Pemainan kecil di antara pemain
Gambar Latihan Yang Sempat ditangkap








Semoga pasukan ini dapat mencipta satu sejarah yang indah....

Wednesday

Gambar : Latihan Pusat Pasukan kebangsaanku

Saya ingin menjadi jurulatih bola sepak walaupun saya tidak mempunyai pengalaman dalam melatih pasukan bola sepak. Pengalaman bermain bola sepak pun semasa di sekolah rendah dan menengah jer....Aapabila masuk maktab terus jarang main sehingga kini.

Kerana minat yang mendalam dalam permainan ini saya mengambil alih tugas menjadi jurulatih pasukan bola sepak ini.

Pasukan ini dibelasah pada tahun lepas di kejohanan yang kami sertai. Semua game kami tewas dengan teruk. Mungkin pengalaman yang membezakan kami..

Namun tahun ini saya berazam untuk melatih mereka untuk tidak dibelasah...Tak menang tak apa janji boleh seri pun dah ok.....

Sesiapa yang mempunyai pengalaman menjadi jurulatih bola sepak boleh lah share-share pengalaman dan pendapat untuk saya melatih pasukan ini...

Dibawah disertakan traning kami pada hari pertama dipadang....










Latihan Yang Dijalankan :

1. Larian 10 minit mengelilingi padang
2. Aktiviti regangan badan
3. Latihan tendangan bebas dalam jarak 15 meter
4. Latihan tendangan bebas dalam jarak 15 meter dengan berhalangan
5. latihan tendangan sambil berlari
6. Permainan 10 minit

Kesimpulan:

1. Baru berlari 2 minit dah pancit. Separuh pasukan sudah berjalan
2. Selalu bermain sewaktu membuat regangan
3. Tidak dapat menyepak dengan kuat, deras dan tinggi.
4. Tidak mempunyai idea langsung
5. Tidak serius dalam latihan dan permainan...

Hancus........Apa nak buat ni.....?

Tuesday

Gambar Pasukan Kebangsaan Menjalani Latihan

Pasukan kebangsaan saya giat menajalani latihan pusat



Gambar di atas menunjukkan pemain kebangsaan saya sedang mengadakan latihan kecergasan untuk kali pertama setelah 6 bulan berehat.

Hanya terdapat 6 orang pemain lama sahaja didalam pasukan ini dan yang selebihnya adalh pemain baru yang belum di uji kemampuannya.

Untuk pengetahuan semua pasukan ini merupakan pasukan belasahan. Tahun lepas kami di belasah dengan teruk oleh pasukan-pasukan lain. Ini kerana pasukan ini baru ditubuhkan pada tahun lepas. Dan semua pemain baru bermain kali pertama untuk pertandingan.

Diharapkan tahun ini saya dapat meningkatkan prestasi pasukan ini dengan lebih baik.

Saturday

Pertandingan Bola Sepak Bawah 12 Tahun Zon Bangsar 2011

Cukup lama tak update this blog.....malas rasanya......tak tahu nape......al maklum lah disiplin tak ada...walau apa pun saya akan update kan peristiwa-peristiwa yang telah berlalu.....

Perlawanan Bola sepak peringkat zon bangsar.....
Keputusannya 1 menang, 2 kalah...pengalaman merupakan jurang terbesar buat pasukan skp1...but nice job with all my player.....we try again k.....




Wednesday

Kumpulan F

1. SK BUKIT JALIL
2. SK PETALING 1
3. SK METHODIST (L)
4. SK LASALLE BRICKFIELD 1



Kumpulan C

1. SK BUKIT BANDARAYA
2. SK VIVIKANANDA
3. SK TTDI (2)
4.


Sk petaling berada dalam kumpulan F didalam pertandingan bola sepak bawah 12 tahun peringkat zon bangsar yang akan berlangsung pada 4,5,6 dan 7 bulan april ini.

Kumpulan F ini boleh dikatakan kumpulan yang kuat kerana semua pasukan yang berada didalam kumpulan ini mempunyai pengalaman yang luas dalam memasuki pertandingan bola sepak. Sk petaling baru memasuki pertandingan ini pada tahun ini setelah hampir 2 tahun tidak menyertai apa-apa pertandingan.

MAKLUMAT TIDAK RASMI

SK BUKIT JALIL - adalah sebuah pasukan yang mempunyai daya ketahanan yang tinggi. Melalui risikan                                   secara tak rasmi pasukan ini cukup dikenali dengan permainan keras...

SK METHODIST (L) - tidak diperolehi

SK LASALLE BRICKFIELD 1- Pasukan ini adalah pasukan pilihan tahun ini kerana mempunyai  permainan                                                      yang cantik dan teratur disamping mempunyai pemain yang berskill dan
                                                     semua pemain mempunyai kelebihan tendangan yang padu dan tepat.

SK BUKIT BANDARAYA - Naib Juara tahun lepas....Sendiri mahu ingat

SK VIVIKANANDA - Tidak diperolehi

SK TTDI (2) - Dikatakan mempunyai jurulatih luar yang profesional.....Kuat beb pasukan ini...tapi tak tahu
                        kenapa tak bleh pegi jauh tahun lepas...mungkin tahun ini mereka leh pergi jauh....

Hope para pemain sk petaling dapat memberi tentangan hebat pada pasukan-pasukan ini.....SK PETALING ibarat pasukan "UNDERDOG".

Monday

SK Petaling 1 VS Sk Seri Saujana ( Persahabatan)

Pasukan Utama SK PETALING 1
( Depan dari kiri : Faiz,Hasbul,safie,syahmi,azim,ameer,adib,azlan )
(Belakang dari kiri : Daniel,Imad,faiz basir,no 4 tak dapat dipastikan,shafiq,Dawson,Tak dapat dipastikan,ismail, asyraf)

  
Perlawanan Persahabatan Sk Petaling 1 VS Sk Seri Saujana

              Pengadil yang mengadili perlawanan ini En Mus

Jurulatih Utama Pasukan 1( En Helmi ) memberi taklimat penuh selepas perlawanan


Perlawanan ini bermula pada pukul 9.00 am di Padang SK Seri Saujana.
Pada masa pertama perlawanan ini dikuasai oleh Sk Petaling 1 dengan jumlah gol 2-1....
Pada masa kedua pula sk petaling telah dikalahkan dengan keputusan penuh 8-3.....
Perlawanan dikuasai 75% oleh Pasukan Sk Seri Saujana....

Perlawanan ini adalah amat berguna kepada pasukan Sk Petaling 1 kerana mejoriti dari pemain bermain buat pertama kali di padang bola sepak dan kali pertama menghadapi perlawanan sebenar.

Antara kelemahan yang nyata ialah :
  • Penghantaran bola yang tidak sempurna
  • Fitnes terlalu lemah
  • Sepakan yang lemah tak sampai setengah padang
  • Penjaga gol yang lemah
  • Gagal melepaskan rembatan yang kencang
  • Pemain cepat hilang tumpuan
  • Pemain terlalu takut menghadapi pemain yang lebih besar
  • Tidak dapat menahan tekanan
Terima kasih kepada pihak SK seri Saujana kerana telah menyediakn tempat dan layanan yang baik kepada pemain dan pihak Sk Petaling disepanjang perlawanan ini. Perlawanan pertama ini telah banyak memberikan pengalaman pertama yang amat berharga kepada pemain SKP 1......Kita akan berjumpa di perlawanan persahabatan kali ke 2

Backlink Terbaik

Kartikel Ping Blogged.my My Ping in TotalPing.com

Free SEO Tools

SYARAT DAN PENAFIAN

cercitor.blogspot tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui blog ini. dan Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian cercitor